Passieve Narrowcasting

Passieve Narrowcasting is een communicatietool die gebruik maakt van beeldschermen en zogenaamde players of system on chip systemen. Het gaat hier om dynamische informatie en content op het scherm te tonen. Op één scherm kan zowel audio, video, tekst als afbeeldingen gepresenteerd worden. Een voordeel van passieve narrowcasting is dat het dynamische content kan laten zien in plaats van statische content. In de huidige markt wordt passieve narrowcasting in veel verschillende branches ingezet.

Deze markt kan worden onderverdeeld in tien locatietypes, namelijk retail, openbaar vervoer, horeca, gezondheidszorg, sport, educatie, banken en verzekeraars, de werkvloer en\openbare ruimten/pleinen. Op basis van deze locatietypes worden doelgroepen gecreëerd. Deze doelgroepen zijn groepen mensen met dezelfde kenmerken, zowel demografisch (leeftijd, sekse) geografisch als economisch.

Passive Narrowcasting valt onder de noemer "aanbodgerichte marketing".

Aan de hand van deze gegevens wordt er een persoon gecreëerd waaraan behoeftes worden gekoppeld. Vervolgens kan er een product ‘getarget’ worden die aansluit op de behoefte. Deze manier wordt ook wel aanbodgerichte marketing genoemd. In Nederland hangen circa 25.000 schermen, onderverdeeld onder de genoemde locatietypes, die werken als informatievoorziening.

Passieve narrowcasting is een vorm van monologe communicatie waarbij het scherm de zender is en de persoon de ontvanger. De persoon kan zelf geen invloed uitoefenen op het scherm of de content die getoond wordt op het scherm.  

Bovenstaande vorm van Narrowcasting of Digital Signage wordt veel toegepast en is nog steeds het meest voorkomende model. Echter wij kijken verder en willen u graag meenemen in de toekomst van Digitale Signage of Narrowcasting. Neemt u gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Ik wil graag wat vragen hierover.